About

"Φτηνά τη Λευτεριά δεν την πουλούν πουθενά. Ούτε και τη χαρίζουνε. Όσοι την πήραν χάρισμα τη χαράμισαν."
Μενέλαος Λουντέμης


Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2012

Το καλύτερο βιβλίο που έχω διαβάσει...

Πέρυσι τον Αύγουστο θα έφευγε ένας από τους καλύτερούς μου φίλους στο εξωτερικό για να βρει την τύχη του. Ένας μοναχός, κοινός γνωστός μας, μου είπε να του κάνω ένα δώρο. Να αγοράσω ένα βιβλίο, να το διαβάσω πρώτα εγώ και μετά να του το στείλω. "Ο τρελο-Γιάννης λέγεται", μου είπε. "Αν δεν το βρεις στα συνηθισμένα βιβλιοπωλεία, θα το βρεις σίγουρα στα χριστιανικά. Είναι δύο μικροί τόμοι".
Έτσι κι έκανα. Τις πρώτες ημέρες που τον είχα σπίτι μου, έτυχε να φιλοξενώ κι έναν φίλο. Πιάσαμε ο καθένας από έναν τόμο (ο Β' τόμος δεν είναι ακριβώς συνέχεια του Α', μπορούν να διαβαστούν και με την ανάποδη σειρά) και για ώρες δε μιλούσαμε. Η πλάκα είναι ότι ο φίλος μου μάλλον δεν πίστευε και πάρα πολύ. Διάβασε όμως μέσα σε δύο μέρες και τους δύο τόμους, χωρίς να του φανεί το βιβλίο δογματικό ή "προπαγανδιστικό" ή οπως αλλιώς θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κάποιος όχι και τόσο πιστός ένα χριστιανικό βιβλίο. Όσο για μένα, μου φάνηκε συγκλονιστικό και μόνο με την επίσκεψή μου στο Άγιο Όρος μπορώ να συγκρίνω την εμπειρία της ανάγνωσης του τρελο-Γιάννη!

Το βιβλίο ίσως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί περισσότερο κοινωνικό (ακόμα και με μυθιστόρημα μοιάζει) και λιγότερο χριστιανικό με την έννοια που συνήθως αντιλαμβανόμαστε. Ιδανικό δηλαδή για να διαβαστεί και από μη πιστούς ή πιστούς με αμφιβολίες.

Μέχρι να φτάσει το βιβλίο στον προορισμό του διαβάστηκε και από ένα-δύο άτομα ακόμα, από αυτούς που συνάντησα για να το πάρουν μαζί τους στο εξωτερικό και να το δώσουν στον φίλο μου. Εκεί έχω την εντύπωση πως το διάβασαν κι άλλοι.

Φέτος τα Χριστούγεννα το έφερε στην Ελλάδα και έγινε ανάρπαστο. Πολλοί συγγενείς και φίλοι μας είχαν τη χαρά να διαβάσουν τον τρελο-Γιάννη και δεν υπήρχε ούτε ένας που να του φάνηκε έστω μέτριο. Εγώ διάβασα και τους δύο τόμους για δεύτερη φορά.

Εν τω μεταξύ, κάποτε το είχα πάρει δώρο σε κάποιον άνθρωπο που ήξερα ότι θα πιάσει τόπο, σε έναν από τους καλύτερους ανθρώπους που έχω γνωρίσει. Σε λίγες μέρες μου τηλεφώνησε περιχαρής λέγοντας ότι αγόρασε 10 αντίτυπα και από τους δύο τόμους για να τα δωρήσει σε ανθρώπους που αγαπάει.

Επειδή μπορεί κάποιοι να νομίζετε πως κάνουμε διαφήμιση βιβλία εδώ, αλά Λιακόπουλος, δεν ισχύει σε καμία περίπτωση κάτι τέτοιο. Απλά θέλω να προτείνω ένα υπέροχο βιβλίο σε όσους έχουν όρεξη να διαβάσουν. Ξανατονίζω ότι δεν είναι απαραίτητο να είσαι χριστιανός ή πολύ θρησκόληπτος για να το διαβάσεις, ενώ δεν έχουμε απολύτως καμία σχέση με τον συγγραφέα ή τον εκδοτικό οίκο.

Κάποια αποσπάσματα του βιβλίου υπάρχουν στο διαδίκτυο, στις παρακάτω διευθύνσεις. Για ρίξτε μια ματιά:

 

Το βιβλίο είναι του συγγραφέα Διονύσιου Μακρή και εκδίδεται από τις εκδόσεις "Αγαθός λόγος". Ο κάθε τόμος στοιχίζει 10 ευρώ. Τα αξίζει και με το παραπάνω, θα με θυμηθείτε...


ΥΓ: Καλά και τα blog και τα σχολικά ή Πανεπιστημιακά βιβλία και οτιδήποτε άλλο διαβάζει ο άνθρωπος, αλλά επειδή σήμερα ξέρουμε τα πάντα για το τίποτα, η πραγματική μόρφωση είναι τα καλά εξωσχολικά βιβλία...
      

   

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προτιμήστε να γράφετε ελληνικά κι ας κάνετε ορθογραφικά λάθη!
Είμαστε Έλληνες, έχουμε τη δική μας γλώσσα...
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!