About

"Φτηνά τη Λευτεριά δεν την πουλούν πουθενά. Ούτε και τη χαρίζουνε. Όσοι την πήραν χάρισμα τη χαράμισαν."
Μενέλαος Λουντέμης


Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012

Σήμερα έχουμε γενέθλια! Ένας χρόνος vouliazoume! Να είστε καλά!


Διαβάστε την ιστορία του τραγουδιού "Γενέθλια" του Στέλιου Μπικάκη.
Ένα από τα αγαπημένα μας κι ένα από τα μεγαλύτερα ελληνικά τραγούδια.
    
   

Στέλιος Μπικάκης: "Πως έγραψα τα Γενέθλια που έγιναν επιτυχία σ' όλη την Ελλάδα"

''Την περίοδο που κυκλοφορούσε ο δίσκος μου Νυχτέρια,και πήγαινε πάρα πολύ καλά,αρρωσταίνει το παιδί που είχαμε αποκτήσει,ένα αγοράκι,από μια σπάνια αρρώστια.Ένα παιδί στο εκατομμύριο μπορεί να χτυπηθεί απαυτήν την αρρώστια.Το χάσαμε.Ενάμιση χρόνο περάσαμε μια περίοδο πολύ δύσκολη με την γυναίκα μου την Αμαλία.Σαυτήν την δύσκολη φάση της ζωής μου,αποτυπώνω στο χαρτί εκείνα που είχα μέσα μου.Γράφω σε στίχους τα συναισθήματα μου.Δεν τους ολοκληρώνω σε τραγούδι.Μετά από κάποιο διάστημα,τυχαίνει να πεθάνει κι ο πατέρας μου,τότε συμπηρώνω και ολοκληρώνω σε τραγούδι τους στίχους.Το 2000 το έβαλα στον δίσκο.Έτσι γεννήθηκαν τα ''Γενέθλια'' που αγαπήθηκαν τόσο πολύ κι ας μιλούν για θάνατο. Είναι στίχοι βγαλμένοι απ΄την ψυχή μου κι ας βρέθηκαν και τότε κάποιοι να με κατηγορήσουν στεκόμενοι σε μια λέξη μόνο,στην λέξη πουτάνα. Αρέσει σε όλους. Στα νέα παιδιά,σε μεγαλύτερους,σε γιαγιάδες που αυτό με συγκινεί περισσότερο... Δεν μου αρέσει να αναφέρομαι σε αυτήν την άσχημη για μένα στιγμή της οικογενειακής μου ζωής. Δεν θέλω να νομίζει ο κόσμος ότι το κάνω για να εμπορευτώ μια κατάσταση. Σημασία έχει ότι αυτό το τραγούδι το είπα πρώτος εγώ και μετά ο Νότης το απογείωσε..."

Πώς έφτασε το τραγούδι στον Νότη;

Η σχέση των δύο καλλιτεχνών μετρά πολλά χρόνια, καθώς ο αδελφός του μεγάλου λαϊκού τραγουδιστή υπήρξε αδελφικός φίλος του Στέλιου Μπικάκη. Μάλιστα, ο Γιώργος Σφακιανάκης ήταν και η αιτία που ο λυράρης έδωσε το τραγούδι αυτό στον Νότη. «Ο Γιώργος επέμενε πολύ τα “Γενέθλια” να τα πει ο Νότης. Δεν είχα κανένα πρόβλημα. Αλλωστε, ήξερα ότι ήταν ένα τραγούδι που ο Νότης θα το σεβόταν πολύ, όπως και έγινε. Η μεγάλη ειρωνεία ήταν ότι πέντε μήνες μετά την επιτυχία του τραγουδιού με τη φωνή του Σφακιανάκη, χάσαμε τον Γιώργο. Λες και ήξερε τη συνέχεια».



Στίχοι: Στέλιος Μπικάκης
Μουσική: Στέλιος Μπικάκης
Πρώτη εκτέλεση: Στέλιος Μπικάκης

Άλλες ερμηνείες:
Νότης Σφακιανάκης



Στα μονοπάτια του καημού
στη γέφυρα του στεναγμού
μ' έκαν' η μάνα μου
Μια φθινοπωρινή βραδιά,
ζωή την κρύα σου καρδιά
είδαν τα μάτια μου

Με κουδουνίστρες πλαστικές
όμορφες και χρωματιστές
με νανουρίζανε
Και τα ματάκια τα μικρά
είδαν του κόσμου τ' αγαθά
και συμφωνήσανε

Ήταν το γάλα μου πικρό
και το νεράκι μου γλυφό
που με μεγάλωνε
Κι απέναντι στη κούνια μου,
η μοίρα η κακούργα μου
και με καμάρωνε

Ήταν το κλάμα μου μουντό
σαν κάτι να 'θελα να πω,
μα δε με νιώσανε.
Μια λυπημένη αναπνοή
για την πουτάνα τη ζωή
που μου χρεώσανε.

Έτσι ξεκίνησα λοιπόν, έτσι ξεκίνησα,
δε με ρωτήσανε ζωή, μα σε συνήθισα
Σαν πληγωμένο αετόπουλο στο χώμα,
ψάχνω τη δύναμη να κρατηθώ ακόμα

Έτσι ξεκίνησα λοιπόν, έτσι ξεκίνησα,
άλλα μου δείξανε και άλλα εγώ αντίκρισα
Θεέ μου κι ας ήξερα ποια μέρα θα πεθάνω
και του θανάτου μου γενέθλια να κάνω

Πάνω σε λάσπες και καρφιά
στ' άδικου κόσμου τη φωτιά πρωτοπερπάτησα
Ισορροπία σταθερή
για να προλάβω τη ζωή,
όμως την πάτησα

Μονό το "α" και το "χ"
στη σχολική μου εποχή
πρωτοσυλλάβισα
Γι αυτό το "αχ" και το "γιατί"
όπου βρεθώ μ' ακολουθεί
κι ας τριαντάρισα

Έτσι περνούσε ο καιρός
και γω στο δρόμο μου σκυφτός
έκανα όνειρα
Έτυχε να 'μαι απ' αυτούς
που κολυμπάνε στους αφρούς
και στα λασπόνερα

Στάζει το αίμα της ψυχής,
σαν τις σταγόνες της βροχής
όμως ποιος νοιάζεται;
Και την αόρατη πληγή
που μέσα μου αιμορραγεί
ποιος την μοιράζεται;

Έτσι ξεκίνησα λοιπόν, έτσι ξεκίνησα,
δε με ρωτήσανε ζωή, μα σε συνήθισα
Σαν πληγωμένο αετόπουλο στο χώμα,
ψάχνω τη δύναμη να κρατηθώ ακόμα

Έτσι ξεκίνησα λοιπόν, έτσι ξεκίνησα,
άλλα μου δείξανε και άλλα εγώ αντίκρισα
Θεέ μου κι ας ήξερα ποια μέρα θα πεθάνω
και του θανάτου μου γενέθλια να κάνω
 

*Το βίντεο είναι από συναυλία - πανηγύρι στη Φορτετζα του Ρεθύμνου.
                   

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!ΝΑ ΤΑ ΧΙΛΙΑΣΕΤΕ!

vouliazoume είπε...

Ευχαριστούμεεε!!!
Χρόνια πολλά σε όλο τον κόσμο!

Ανώνυμος είπε...

Na synehisete thn kalh douleia,Sygharhthria!

ΠΕΤΡΟΣ είπε...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ!

Ο Απροσάρμοστος είπε...

Χρόνια πολλα vouliazoume!!!Συνεχισε να το παλευεις κι εμεις σε στηριζουμε.Καλο κουραγιο σε ολους μας και καλα μυαλα!!!

vouliazoume είπε...

Σας ευχαριστούμε όλους!
Κυρίως καλά μυαλά Απροσάρμοστε!

Δημοσίευση σχολίου

Προτιμήστε να γράφετε ελληνικά κι ας κάνετε ορθογραφικά λάθη!
Είμαστε Έλληνες, έχουμε τη δική μας γλώσσα...
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!